środa, 27 listopada 2013

Pasta alla polacca, czyli fusilli z kiełbasą z dzika i czerwoną papryką

PASTA ALLA POLACCA, CZYLI FUSILLI Z KIEŁBASĄ Z DZIKA I CZERWONĄ PAPRYKĄ
To kolejny prosty przepis na włoską pastę w 20 minut, który i tym razem przyszedł mi do głowy w ostatniej chwili. Nie miałem dzisiaj absolutnie żadnego pomysłu na obiad, dlatego skorzystałem z niepodziewanej podpowiedzi w postaci prezentu od mojej rodziny. Wczoraj mianowicie dostałem kiełbasę. Ale nie jakąś zwykłą, lecz swojską kiełbasę z dzika, z której część postanowiłem dzisiaj wykorzystać do zrobienia tego dania. Może warto nadmienić, że uwielbiam dziczyznę w każdym wydaniu i to nie tylko ze względu na smak, ale i właściwości odżywcze - w końcu to bardzo zdrowe mięso zawierające mało tłuszczu i cholesterolu! A że w lodówce miałem czerwoną paprykę, którą należało zużyć w najbliższym czasie, tak powstała "pasta alla polacca" (bo kto z Polaków nie lubi dobrej kiełbasy?). Natomiast jej sekretnym składnikiem są nasiona kopru włoskiego, dodające całości charakterystycznego posmaku. Jeśli jeszcze ich nie jedliście, koniecznie spróbujcie!

Składniki (dla dwóch osób):

150 g fusilli pełnoziarnistego
200 g kiełbasy (z dzika albo włoskiej, mocno paprykowanej)
1 czerwona papryka
1 peperoncino
1 cebula
1 ząbek czosnku
100 ml czerwonego wina
1 łyżeczka nasion kopru włoskiego
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
sól i pieprz
zielona pietruszka
oliwa z wytłoczyn oliwek


Przygotowanie:

Makaron gotujemy al dente. Na oliwie podsmażamy z obu stron kiełbasę w całości. Zdejmujemy i wrzucamy posiekane cebulę (w półtalarki) i czosnek (w plasterki). Kiedy się zezłocą, skręcamy palnik na średni ogień i wrzucamy paprykę i peperoncino. Smażymy 2-3 minuty. Wrzucamy pokrojoną w plasterki kiełbasę, nasiona kopru włoskiego i gałkę muszkatołową. Po minucie wlewamy wino i zostawiamy aż się zredukuje. Mieszamy z makaronem, doprawiamy solą i pieprzem, posypujemy zieloną pietruszką. Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz