czwartek, 21 listopada 2013

Pesto z selera naciowego

PESTO Z SELERA NACIOWEGO

Pomysł na ten przepis to wynik przede wszystkim braku czasu. Nazbierało się kilka spraw, wyjątkowo nie miałem nawet chwili żeby pomyśleć, co zrobić na obiad. Wróciłem do domu i w lodówce odkryłem resztę selera naciowego (łodygi z liśćmi), która została mi jeszcze z weekendu, kiedy to robiłem sos boloński. A ponieważ w lodówce stał także kawałek pecorino romano, natomiast z zagniatania piernika (w końcu zbliżają się święta!) zostało też trochę uprażonych migdałów (które u mnie z powodzeniem zastąpiły orzeszki piniowe), pomyślałem, że ciekawym rozwiązaniem będzie przygotowanie pesto z selera naciowego. To dobra alternatywa dla tradycyjnego pesto z bazylii, choć podobny przepis można przygotować używając z jednej strony pieczonej dyni, a z drugiej pietruszki czy rukoli. Sprawdźcie, bo to naprawdę błyskawiczne danie!

Składniki (dla dwóch osób):

150 g pełnoziarnistego penne
3-4 łodygi selera naciowego (można też użyć liści)
50 g pecorino romano (albo parmezanu)
2 ząbki czosnku
garść prażonych migdałów (mogą też być płatki migdałowe)
6-8 łyżek oliwy extra vergine
sól i pieprz do smaku


Przygotowanie:


Wrzucamy makaron do osolonej wody i gotujemy al dente. W tym czasie obieramy łodygi selera, kroimy drobno. Wrzucamy do miseczki razem ze startym serem pecorino, przeciśniętymi przez praskę ząbkami czosnku i migdałami. Wlewamy oliwę i miksujemy na jednolitą masę. Doprawiamy solą i pieprzem. Odcedzamy makaron i wrzucamy do miseczki z pesto. 

Czas przygotowania: 15 minut
Efektywny czas pracy: 15 minut

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis rozwiązał mój odwieczny problem z marnowaniem selera (nie można być zrównoważonym psychicznie jedząc codziennie zaselerowaną sałatkę).
    Do makaronu oprócz sosu dodałam oliwki nadziewane anchois i suszone pomidory, pasowało jak ulał, mniam!
    Uwagi końcowe: zazwyczaj wolę kiedy pesto się przegryzie, ale to z selera najlepsze jest na świeżo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Seler naciowy + banan + jabłko wrzucam do blendera = wspanialy sok smakuje każdemu

    OdpowiedzUsuń